Programma

De deuren van het kennis- en netwerkevent gingen op 17 en 18 januari 2018 open van 16.00 uur tot 21.30 uur. Het programma zag er als volgt uit.

PEOPLE’S ACADEMY

Plenair kennisprogramma

Op beide dagen vond het plenaire programma plaats vanaf 17.00 tot 18.15 uur. Tijdens deze kennissessies deelden inspirerende sprekers hun ervaringen en namen het publiek mee in het thema: ‘Next Economy Metropool’.

Lees de biografie van Daan Roosegaarde
Lees de biografie van Deniece von Harras

Lees de biografie van Jan-Henk Bouman en Wim van Rooijen
Bekijk de presentatie van Jan-Henk Bouman van 17 januari 2018
Bekijk de presentatie van Wim van Rooijen van 18 januari 2018

Bekijk de presentatie van Hans Beekman van 18 januari 2018

Bekijk de presentatie van Rinke Zonneveld van 18 januari 2018

Masterclasses
De masterclasses zijn verdiepende kennissessies van 20 minuten in kleine theaters op de netwerkvloer. Alle Masterclasses hadden betrekking op het thema.

PEOPLE’S NETWORK

Speeddaten

Tijdens People’s Business was er ook de mogelijkheid om te speeddaten met ondernemers uit de metropool Rotterdam-Den Haag. Het speeddaten werd begeleid door een professioneel team. Gedurende een half uur zitten twee ondernemers iedere 5 minuten tegenover elkaar. In 30 minuten wisselt iedere deelnemer 6x door en op die manier heb je in een zeer korte tijd met 6 verschillende ondernemers kennis gemaakt. Na het speeddaten ontvangt iedere deelnemer per email de gegevens van alle deelnemers uit de eigen speeddate sessie, tenzij men aangeeft niet op de te distribueren lijst te willen staan en deze dan zelf ook niet zal ontvangen.

AANMELDEN PROGRAMMAONDERDELEN
Zowel voor het plenaire programma, de masterclasses, als voor speeddaten kon je je tijdens de registratie voor People’s Business aanmelden. Na de keuze van de programmaonderdelen tijdens het registratietraject was het middels de link in de bevestigingsemail mogelijk deze keuze nog aan te passen.

Blijf op de hoogte van onze bijeenkomsten door je in te schrijven voor de nieuwsbrief.

BIOGRAFIEN

Daan Roosegaarde

foto: Willem de Kam

Daan Roosegaarde Dutch artist en innovator

Dutch artist and innovator Daan Roosegaarde (1979) is a creative thinker and maker of social designs which explore the relation between people, technology and space. Roosegaarde has been driven by nature’s gifts such as light emitting fireflies and jellyfishes since an early age. His fascination for nature and technology is reflected in his iconic designs such as Smart Highway (roads which charge from sunlight and glow at night), Waterlicht (a virtual flood) and Smog Free Project (the largest outdoor air purifier in the world which makes jewellery from smog).

Roosegaarde graduated from The Berlage Institute with a master in architecture. He founded Studio Roosegaarde in 2007, where he works with his team of designers and engineers towards a better future. Together they develop ‘Landscapes of the Future’ building smart sustainable prototypes for the cities of tomorrow. Roosegaarde is a Young Global Leader at the World Economic Forum and named Artist of the Year 2016 in The Netherlands.

Roosegaarde has won the London Design Innovation Medal, the INDEX Design Award, the World Technology Award, two Dutch Design Awards, the Charlotte Köhler Award, and China’s Most Successful Design Award. He exhibited at the Design Museum in London, Stedelijk Museum Amsterdam, Rijksmuseum Amsterdam, Tate Modern, Tokyo National Museum, Le Musée des Arts Décoratifs Paris, Victoria & Albert Museum and various public spaces in Europe and Asia. Selected by Forbes and Good 100 as a creative change maker, Daan Roosegaarde shares his visionary ideas frequently at conferences across the world such as TED and Design Indaba.

On People’s Business Daan Roosegaarde presents ‘Landscapes of the Future’, highlighting his innovative practice which merges people, technology and space to create a better world.

Virtual floods, smart highways and smog sucking towers; Roosegaarde pulls technology out of the screens to examine and activate solutions to improve daily life in urban environments. In his interactive talk, Roosegaarde explores the social role of design, the importance of “Schoonheid” (a Dutch word meaning both beauty and cleanliness) along with his vision for the future.

As the new ‘hippie with a business plan’ to quote the New York Times, Roosegaarde has been selected as a creative change maker by Forbes and Good 100 and is a young global leader of the World Economic Forum.

 

DENIECE SHOOT-17

Foto: Prisca Visser

Deniece von Harras
Zakenvrouw en ondernemer Deniece von Harras (36) startte haar carrière op 21 jarige leeftijd als fiscalist bij een Big Four kantoor. Na ruim 10 jaar verliet zij het bedrijfsleven en ging haar hart achterna. Dat was het moment dat ze haar eigen bedrijf startte om het verschil te maken op het gebied van diversiteit, female marketing en recruitment onder de namen SmartUp Network en NL Zakenvrouwen.

Dit heeft haar geen windeieren gelegd, want inmiddels is zij twee ondernemersprijzen rijker, mag zij zichzelf Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar noemen met mooie opdrachtgevers en bereikt zij met haar platforms duizenden volgers en bezoekers!

Haar platforms SmartUp Network en NL Zakenvrouwen passen perfect in het thema van People’s Business ‘Next Economy Metropool’.
Deniece vertelt tijdens de plenaire kennissessie hoe zij op een innovatieve en duurzame wijze de zakenwereld aan hun doelgroepen zowel online als offline verbindt op het gebied van (arbeids)marketing, recruitment en communitymanagement.

Deniece wordt ingehuurd door bedrijven om te spreken op diverse events over ondernemerschap, vrouwelijk talent en vrouwen aan de top. Daarnaast geeft ze advies over diversiteitsvraagstukken aan het bedrijfsleven en schrijft hierover in verschillende columns.

Ben je benieuwd hoe je als bedrijf en ondernemer vandaag de dag in top of mind blijft bij jouw doelgroep? Kom dan op 18 januari naar de plenaire kennissessie van People’s Business.

Gluren bij de Buren door Luxaflex klein formaatJan-Henk Bouman en Wim van Rooijen 

Fountainheads Jan-Henk Bouman en Wim van Rooijen hebben twee zeer verschillende CV’s die bij nadere bestudering een aantal interessante en opvallende overeenkomsten kennen. Beide zijn in hun loopbaan altijd voorloper geweest op het gebied van innovatie en technologie. En beide hebben na een loopbaan binnen multinationals hun carrière voortgezet als (zelfstandig) ondernemer. Bovendien hebben de Trendverkenners een uitgebreid netwerk en diverse neven-activiteiten waardoor ze eenvoudig toegang hebben tot nieuwe kennis en kennissen. Dat betekent dat ze weten waar ze over praten als ze op een podium staan.

Noem ze Trendverkenners, Innovatieversnellers, omdenkers, professioneel bemoeials, verhalenvertellers maar bovenal ondernemers en friskijkers.

Fountainheads daagt ondernemende mensen uit anders naar hun eigen toekomst te kijken. Bouman en Van Rooijen helpen je met het zichtbaar maken van tot nu toe onzichtbare kansen. Ze houden van het huidige tijdperk en bestuderen continu de trends en bewegingen die gaande zijn en merken dat leren en ondernemen vanuit de toekomst je verder brengt dan de gegevens uit het verleden te extrapoleren naar de toekomst. Er zijn zoveel nieuwe mogelijkheden en door anders te kijken zie je zoveel meer.

Na de eerste Wake-Up Call tijdens People’s Business in 2016 zijn de Fountainheads een vaste waarde in het programma van de People’s Academy. Verandering is de enige constante en daarom is een jaarlijkse update voor bezoekers een niet te missen onderdeel van onze line-up. Wat zou People’s Business ‘Next Economy Metropool’ zijn zonder verkenningen van de toekomst?

Fountainheads zijn veelgevraagde gastsprekers en staan circa 150 keer per jaar op een podium. Meer dan 25.000 mensen worden jaarlijks door beide heren geïnspireerd maar voelen zich vaak toch ook wel enigszins ‘prettig ongerust’ na de energieke presentaties. Bouman en Van Rooijen delen hun kennis in diverse blogs en columns en organiseren regelmatig Pecha Kucha Nights en VPRO Tegenlicht Meet-Ups.

Zorg ervoor dat je 2018 goed begint. Kijk mee in de keuken van anderen en ‘Gluur bij de Buren’. Laat je niet verrassen door anderen die graag jouw plaats in de markt willen overnemen. Haal je portie verbeelding op. Kom op 17 of 18 januari naar de plenaire kennissessie van People’s Business en bezoek de verdiepende Masterclass op de netwerkvloer.