Op beide eventdagen zijn 10 verschillende masterclasses bij te wonen. Deze verdiepende kennissessies van 20 minuten worden gegeven in kleine theaters op de netwerkvloer. Alle masterclasses geven een inhoudelijke invulling aan het thema ‘Next Economy Metropool’.
Dit jaar worden de masterclasses verzorgd door MRDH, Z3Dlabs, Krediet Unie Rotterdam & Yournavigator, Social Seeder, Company Optimizer, RauwCC, Rotterdam Partners, Platipus, Fountainheads, CIC, Greenport, Sterk & Wijzer en Terdu& Partners.
Speeddaten, dat wil je niet missen
People’s Business biedt op 17 en 18 januari maar liefst 4 keer de mogelijkheid om te kunnen speeddaten met ondernemers uit de metropool Rotterdam-Den Haag. Gedurende een half uur zitten twee ondernemers iedere 5 minuten tegenover elkaar. In 30 minuten wisselt iedere deelnemer 6x door en op die manier heb je in een zeer korte tijd met 6 verschillende ondernemers kennis gemaakt.
Tijdens het registratieproces voor People’s Business is het mogelijk om je aan te melden voor 1 of meerdere speeddate sessies.
Beursplattegrond en exposantenlijst
Op 17 & 18 januari vormen zich op de netwerkvloer in het Postillion Convention Centre WTC Rotterdam weer een aantal mooie paviljoens. Denk aan CHIO Rotterdam, Port of Business, Rotterdam Topsport, financieel paviljoen en de samenwerking tussen MKB Rotterdam met Sparta Rotterdam. Op ieder paviljoen presenteren diverse organisaties zich. Uiteraard profileren een aantal bedrijven zich ook weer individueel. Allemaal gericht op het thema van People’s Business – Next Economy Metropool.
Advertorial: Social Seeder
Uber is een bedrijf zonder eigen chauffeurs. Bij Deliveroo is geen enkele bezorger in dienst. Etsy heeft geen enkele fysieke winkel. Enkele successen van de next economy.
Elke huiseigenaar kan zijn woning verhuren via Air BnB. En dat maakt hem ondernemer, serviceverlener, marketeer en administratief medewerker. Van ondernemen heeft hij meestal weinig kennis. Service is wisselend, zie de vele reviews. Maar service gaat een steeds grotere rol spelen want het wordt zo zichtbaar gemaakt op de website. Hierdoor begrijpt hij dan ook meer van marketing dan ooit tevoren. En de administratie, tja, een verhaal apart. Dit zal mening verzekeraar en gemeente kunnen beantwoorden. Want die is niet altijd op orde. Begrijpelijk ook, er wordt veel gevraagd van de verhuurder. Wat is de locale regelgeving, is de gemeente of verzekeraar leidend, waar vind je wijzigingen?
Deze veranderde economie vraagt een nieuwe benadering van bijvoorbeeld gemeenten. Als de economie verandert, verandert de burger mee. Hoe gaat een gemeente hiermee om? Optreden als metropool, wereldwijd op de kaart staan. Ook de burger actiever benaderen, en hiervoor nieuwe kanalen aanboren. Elke gemeente heeft een website voor de burger. Maar kan ook berichten van haar bewoners distribueren via een platform als Facebook. Al haar krachten aanwenden om toonaangevend te worden in de nieuwe economie. Wat leent zich hiervoor beter dan de verhalen van de burger zelf. Gelukkig dat elke burger steeds mondiger wordt. We staan aan de start van een nieuw jaar. Laten we dit jaar deze stemmen een platform geven.
Diederik van Dam
Country manager Nederland – Social Seeder